søndag 20. mars 2011

07/03 Mandag
Startet med at Jonas hentet meg kl07.00 på flyplassen siden jeg ikke rakk det siste flyet som gikk fra Gardermoen på søndag etter at e kom tilbake fra Riga. Når vi kom til huset startet vi med å mure opp gavelen så høyt som vi kunne nå og når vi var ferdige med det så var det å rive stillaset å rydde opp litt søppel å sånt der så det var klart for å sette opp HAKI stillas noe som man må han når man skal over 2 meter.

08/03 Tirsdag
Var det meningen at jeg, Jonas og Andreas en praktigkant fra skolen skulle sparkle gulvet på den skolen i Ringsted hvor vi hadde støpt gulv for et par uker siden. Men siden det kom fukt opp fra grunnen hadde ikke betongen festet seg sikkerligt og vi kunne ikke sparkle gulvet siden skolen måtte ta en avgjørelse på hva de skulle gjøre og om det i det hele tatt kunne la seg sparkle på det gulvet. Så vi reiste til huset og startet på den langsiden der det var igjen å mure en god del på. Og vi fikk murt opp det meste av veggen. Og Jonas lagde en konkurranse mellom meg og Andreas om hvem som kunne mure mest siden det var igjen et felt ved siden av døren med et vindu i midten så vi hadde omtrent likke mye å mure på vær side og man kan vel si at det ble så godt som likt.

09/03 Onsdag
Start Andreas å mure opp det jeg og han hadde murt i går så høyt som han kunne nå mens jeg å Jonas startet med å sette opp stillas på den andre langsiden, finne ut hvor mange stein vi trengte og starte med å kjøre ut stein å lette opp på stillaset og dekke det til tilfele det skulle bli regn noe som det ble når vi var ferdig med å dekke til hele muren og steinene vi hadde lettet opp på stillaset.
Her er det klart til bare å starte med å mure igjen

10/03 Torsdag
Reiste vi først ut til huset men siden det regnet såpass så kunne vi ikke mure siden det ikke er takrenner på huset så renner alt vannet ned på steinene og mørtelen og gjør at mørtelen blir alt for tynn og steinene blir våte som kan føre til at det blir frost sprengning vis det blir frost om natta noe som det fremdeles er. Så vi reiste til Gladsaxe hvor Ole og Tom drev å murte gassbetong i en Lidl butikk. Så der vart Andreas sett til å fylle ut hull i blokkene å få fine overganger, mens jeg ble med Tom å kappe og løfte opp blokker til Ole og Jonas.

11/03 Fredag
Reiste vi til den andre Lidl butikken som vi har hat en del jobb på før, for det var et dør hull som skulle mures igjen som vi ble ferdige med til andre mat pause så da reiste vi til et annet hus som Dennis og noen av de andre skulle jobbe på uttover kvelden og resten av helga siden det skulle være ferdig i løpet av helga neste uke. Så da gjorde vi alt til rette for Dennis som skulle mure ferdig spissen på den ene gavlen. Før vi tok helg.
12/03 Lørdag
Reiste jeg og Caroline inn til København for å shoppe litt og for å ta oss en tur bare. Vi gikk først på et Center som het fiskertorget siden det var det eneste Caroline viste hvor låg så fikk vi ta det der ifra. Og vi fant da gågata etter vært å sjøl om det var litt seint når vi fant den siden butikkene begynte å stenge når vi var kommet helveis i gata. Men vi fikk da alltids shoppa litt så det var sikkert like greit at ikke alle butikkene var åpne. Hehe.
Middagen spiste vi på Hard Rock cafè siden jeg vet at det er god mat der og Caroline ikke hadde vært der før.

Noen bilder fra køben!!!






13/03 Søndag
Hadde Dennis lurt på om jeg ikke kunne være med å hjelpe til med og filse huset siden det måtte være ferdig i løpet av helga, så siden jeg ikke hadde noe annet å gjøre så sa jeg at jeg kunne være med å hjelpe de. Og vi ble ferdige med huset i løpet av dagen.
Den overste delen av veggen er filset er den gammle delen av huset

Ferdigt filsen den nye delen av huset

Øveste delen er filset av den nye delen av huset

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar