onsdag 23. februar 2011

Mandag 14/02
Hadde jeg og Jonas tenkt å starte med å mure, men siden det var så kaldt og mørtelen frøs så kunne vi ikke mure og fikk beskjed om å hjelpe Rasmus og Tom på Lidl med å ta hull til vinduer. Noe som vi drev på med resten av dagen.

Tirsdag 15/02
Reiste vi på nytt ut for å prøve å mure men det var ennå for kaldt så det endte med at vi reiste for å hjelpe Rasmus og Tom i dag å. Jonas ble med å gjøre ferdig vindushulle mens jeg ble sett til å mure en gassbetongvegg alene. Noe som gikk nokså bra selv om e ikke hadde murt med gassbetong før.

Onsdag 16/02
Var det fremdeles for kaldt til å mure. Men i dag reiste vi for å pusse veggene på badet i huse til broren til Dennis. Et stort hus som var under oppussing. Badet lå selvsagt i 2. etasje så vi måtte bære opp all mørtelen i bøtter, så en ble nokså lang i armene i løpet av dagen.
veggene vi skulle pusse.


Torsdag 17/02
Var det endelig litt mildere og vi fikk startet å mure, selv om det var helt på grensen at det gikk. Det gikk ikke så fort for min del i starten og Jonas la de fleste av steinene men det kom seg litt etter litt og vi møttes nærmere midten mot slutten av dagen. Jeg fikk stadig tips og triks for at det skulle gå raskere og lettere. Det var jeg som fikk i oppgave å blande også siden e ikke hadde blandet mørtel til teglsteins muring før. Og da var det viktig at det var like mye sand i vær blanding slik at det blir så lik farge som mulig for utsendes skyld.
Deler av det vi fikk mura iløpet av dagen

Fredag 18/02
Var det litt kaldere igjen så Jonas ville ikke ta sjansen på å mure så vi reiste til Lidl butikken igjen for å fullføre muren som jeg hadde startet med på mandag. Og der var de aller fleste av de som jobber hos Dennis, vi var vel en 7-8stk så det var mye av det de pratet om og sa som e virken fikk med meg eller forsto, siden alle ropte i munnen på hverandre også var det noe som drev og pigget et hull til en port så det var en litt slitsom dag siden en ikke forsto så mye men.

Lørdag-Søndag 19/02-20/02
Lørdagen gikk med til å vaske rommet, badet og resten til å slappe av til jeg skulle i bursdagsselskap siden Jonas hadde spurt om jeg kunne være med å det var greit så takket jeg ja. Så fikk jeg møtt en del av Jonas venner, det var litt uvandt i starten men kom i prat med de fleste etter vært og alle virket veldig greie.
Søndagen gikk bare med til å se på film å slappe av. Ei veldig god helg.

2 kommentarer:

  1. Strålende, Marius! Bloggen din er virkelig bra! veldig fint at du tar bilder av jobbene du gjør og forklarer. Men hva i all verden er gassbetong? Jeg har aldri hørt om det før.

    SvarSlett
  2. Gassbetong er lettbetong blokker. fint å bruke som skillevegger mer usikker på åsen der er som yttervegger med jordtrykk på og sånt. har du fått en vis for mening va det er da ???

    SvarSlett