lørdag 15. januar 2011

Den første uka :)

Mandag 10/01:

Dagen startet rolig for min del siden jeg ikke skulle møte Dennis Christian Christiansen(Murermester der e ska jobbe) før på kvelden.  Så Helge og Caroline reiste tidlig til der hun skulle jobbe mens jeg sov videre til de kom og hentet meg, så vi fikk skaffet oss dansk mobil nr. og litt kjøkken utstyr som i manglet. Før vi reiste hjem igjen til vår ringe bolig, før Helge hentet meg og vi reiste til Dennis for å ta en kopp kafé og finne ut når jeg skulle møte og om det var noe spesielt jeg trengte å ha med meg på jobb. Når jeg kom hjem igjen hadde faktisk Caroline middagen ferdig som jeg ble selvsagt ble glad for. =)

Tirsdag 11/01
Når tirsdag morgen kom var det bare å møte opp i innkjøringa til skole hjemmet hvor jeg bor så skule det komme en å hente meg.  Det var Jonas som hentet meg. Han er litt gammlere en meg og har bare jobbet som teglsten legger før han begynte hos Dennis. Vi skulle åt å legge flis på et bad i en leilighet.  Når vi gikk opp i andre etasjen var jeg sikker på at jeg skulle falle ned igjen for jeg så ingen ting og plutselig var det ikke noe gulv der, men det bare et ned trin, og takk for det hehe.  Dagen gikk still og rolig for seg med flis legging til vi skulle hjem. Jonas virker som en kjempe grei kar som likker å tulle en del. Det er lett å forstå hva han sier og han forstår det meste av det jeg sier, siden han er sammen med en norsk jente fra Gjøvik. Og når jeg kom hjem skulle Caroline absolutt skulle på lidel å handle mat så dit bar det. Men vi gikk jo verdens lengste om vei når vi skulle dit men fant en mye raskere vei tilbake som Caroline kan bruke når hun skal på jobb også. Når vi kom hjem tok hun toget til familien sin i Kastrup siden hun har fri på onsdager. Så da ble jeg igjen alene.

Torsdag 13/01
Startet som dagene før og vi reiste å gjorde oss ferdige på samme plass som vi hadde vært tirsdag og onsdag, før vi reiste videre til et hus hvor vi skulle rive en teglveg og senere mure igjen noen vinduer og dør huller i løpet av neste uke så vidt jeg forsto. Å rive veggen gikk greit var litt være når vi skulle begynne å renske alle steinene siden de skulle brukes opp igjen siden det ikke gikk an å få tak i den samme type teglstein lenger.
På kvelden tenkte vi at vi skulle sjekke ut diskoteket på stedet, noe som ble en stor nedtur.  Menmen, da slapp man å bli så trør og kjei på fredan.

Fredag 14/01
Da fikk jeg sove litt lenger siden vi ikke skule så langt vekk fra der jeg bor.  Vi skulle rive et helt bad siden gulvet på badet hadde sunket litt. Så da var det bare å gå løs på alt som skulle vekk. Men innredningen på badet skulle stå på akkurat samme plass så vi måtte tegne og måle opp det før vi gikk løs på flisene og dusjveggene. Noe som førte til at jeg fikk noe av dusjveggen i hodet som var av gassbetong og Jonas bare ristet på hodet og skratet. Men når vi skulle begynne med gulvet måte vi ha en kraftigere piggemaskin så vi reiste og hentet den oss Thomas og en til som jeg ikke husker hva heter, de jobber også for Dennis. Etter det reiste vi tilbake og ryddet opp og tok helg.

Lørdag 15/01
Har vært godt å sove lenge igjen. Så det ble en sen frokost/lunsj på kjøkkenet(inne hos Caroline) før jeg vasket rommet og syklet for å handle inn til kvelden middag som ble taco, så nå er det middag på gang.

2 kommentarer:

  1. Spennende å lese om både arbeidsplassen din og litt om hva dere velger å finne på på fritiden! :) Du er flink til å blogge, så bare stå på!
    Mvh Tonje

    SvarSlett
  2. Hei, Marius! Jeg får si som Tonje; du er flink til å blogge! Bra du får med deg litt av både jobb og fritid. Hørtes komplisert ut med det badet dere måtte rive og sette opp igjen på samme måte...

    SvarSlett