onsdag 19. januar 2011

Søndag 16/01
Det skjede ikke så mye i grunn, men jeg måtte vaske sluken siden det ikke den ikke hadde blir vasket på 5 år virket det som. Etter 5 min sto det jo 5cm med vann inni dusj hjørnet,

Mandag og Tirsdag 17/0 – 18/01
Mandag startet med at jeg ble hentet til vanlig tid å vi reiste å hentet litt mørtel på en av de andre byggeplassene til Dennis. Der møte jeg Ole og lærlingen som Dennis har, de drev å kledde et hus i tegl. Så reiste vi til byggevare foretningen for å hente det vi trengte for de neste dagene før vi reiste til samme plass vor vi hadde jobbet på torsdag. I dag skulle vi mure igjen et dør hull og noen vindus huller med gassbetong, før vi i morgen skulle begynne å mure tegl. Men før vi kunne begynne med det når vi kom tirsdag morgen måtte vi skjære ut en del teglstein så vi fikk forbandt, så da var alt klart for bare å begynne å mure når vi kom igjen tirsdag. Tirsdag startet med at vi murte opp det vi hadde av den gamle teglsteinen. Der jeg fikk prøve litt og Jonas ga meg noe hint og tips. Etter det rensket vi resten av den gamle steinen og fant ut hvor mye vi manglet så vi kunne bestille mer, men det ble ikke samme type stein siden den fabrikken ikke fantes lenger men vi fant en som var nokså lik. Før vi ryddet opp å reiste så syre vasket vi det vi hadde murt i løpet av dagen.

Onsdag 19/01
Startet vi litt senere siden vi skulle tilbake til dit vi hadde var på fredag som ikke var så langt unna. Der skulle vi ha opp resten av gulvet (betongen som var igjen, isoporen og 5cm ca av sanden som var under der igjen) så de har en litt annen oppbygning av fundamentet og gulvstøping her i Danmark en hjemme. Vi hadde fått beskjed om at det var klart å fuge å sparkle der vi jobbet de første dagene men når vi kom dit, var det langt i fra klart, så vi måtte bare reise igjen. Så da fikset vi noen t-shorter og gensere til meg med Dennis sin logo på.
Jonas lurte på om jeg ikke skulle være med han å Dennis på kino og noe å spise før det på torsdag så det blir nok artig. Åsen kino vi skal se er ukjent siden Jonas ikke husket navnet. Hehe.  Ellers går det i mye te meg honning og hostesaft siden e begynner å bli forkjøla.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar